Експертна думка CHGroup: головні підсумки ІТ-ринку України

CHGroup IT market

Тарас Чабанівський, директор компанії CHGroup, розповідає у своєму коментарі  інтернет-видавництву «Компьютерное Обозрение» про торішні результати ІТ-ринку України, а також про позитивні та негативні тенденції на ринку ІТ-обладнання, витратних матеріалів та спеціальних сервісів/послуг.

Так, за словами пана Чабанівського, динаміка вітчизняного ринку друкувальних пристроїв у 2018 році не була якоюсь особливою, несподіваною або видатної. Після фундаментального падіння ринку в 2014 році спостерігається поступове його збільшення. При цьому попит істотно змінився в бік «низькорівневих» пристроїв,  в порівнянні з більш-менш успішними періодами економічного розвитку (2004-2008 і 2010-2012 рр). Обсяг ринку залишається порівнянним  з показниками Угорщини – країни з населенням і територією в п’ять разів менше за Україну. Якщо порівнювати з Польщею, країною з населенням і площею близькою до України, то там ринок приблизно втричі більше.

«Сьогоднішня ситуація на ринку є насамперед індикатором стану бізнесу в цілому. Острах інвестицій та відсутність впевненості у завтрашньому дні призвело до того, що на ринку домінують низькопродуктивні та малофункціональні продукти. Дистрибуція «техніки з Європи, яка вже була у використанні»  доповнилася компаніями, що торгують електронікою, завезеної «в сумках» з європейських країн, і відкрито заявляються про свій профіль роботи на відкритих  інтернет-ресурсах. Такі підприємці використовують відомі інтернет-майданчики поряд з офіційними представниками тих же брендів.» – коментує Тарас Чабанівський.

За думкою експерта, стан та відношення бізнесу до майбутнього розвитку відображається і в якості надрукованих документів. Параноїдальне ставлення до економії і бажання сьогочасної, дрібної вигоди призвело до заміщення конкуренції за вартістю володіння до суперництва серед компаній, що займаються перезаправкою. В результаті якість надрукованих документів  залишає бажати кращого, а точніше – стирається за кілька дотиків до такого документа.

Слід зазначити, що існують і далекоглядні компанії, які вибудовують свої бізнес-процеси, плануючи середньострокове майбутнє. Такі компанії інвестують у розвиток і якість послуг/товарів, що приносить вигоду і результат на кілька років вперед. За словами директора CHGroup, про розвиток міжнародних брендів в Україні можна розказати на прикладі OKI, яка не має в своєму портфоліо низькорівневих пристроїв і орієнтована виключно на бізнес-користувача. Так, компанії OKI в 2018році, в тому числі і завдяки зусиллям CHGroup,  вдалося досягти підвищення обсягів поставок обладнання на 62% відносно 2017 року. При цьому загальне зростання ринку друкуючої периферії (лазерних пристроїв) склав орієнтовно 12%.

Тарас Чабанівський відзначив також , що продовжує активно, як для невеликого поки ще сегмента ринку, розвиватися напрямок аутсорсингу друку.
«Як правило, окрім уже відомої «покопійкі», в більшості випадків важливою частиною таких проектів (MPS) стає і організація документообігу. Причому на передній план виходять безпека, конфіденційність, контроль і встановлення політик друку, оптимізація та покращення ефективності роботи персоналу, залученого в забезпечення безперебійності функціонування і обслуговування техніки.»

Джерело новини: https://ko.com.ua/kak_evroblyahi_vliyayut_na_rynok_pechatayushhih_ustrojstv_128690